Гугл

неділю, 30 липня 2017 р.

Чому Мінфін приховує договір з придбання акцій «ПриватБанку»

З новин мені стало відомо, що 21.12.2016 Фонд гарантування вкладів фізичних осіб продав 100% націоналізованих акцій ПАТ КБ «ПриватБанк» Міністерству фінансів України, після чого держава в особі Мінфіну стала власником ПАТ КБ «ПриватБанк». 

https://goo.gl/VUqUV1

23.12.2016 я звернувся з інформаційним запитом до Мінфіну, щоб воно надало копію договору купівлі продажу 100% акцій ПАТ КБ «ПриватБанк». Замість того, щоб виконати вимоги Закону України «Про доступ до публічної інформації», Мінфін мені надав дивну відписку про те, що запитувана мною інформація не відноситься до публічної інформації та містить інформацію щодо банку та його клієнтів, яка відповідно до ст. 60 Закон України «Про банки та банківську діяльність» та згідно з статтями 6 та 8  Закону України «Про доступ до публічної інформації» належить до інформації з обмеженим доступом.

Назвемо речі своїми іменами, цю відверту дурню підписав заступник Міністра фінансів України з питань європейської інтеграції Буца Юрій Богданович.



Думаю, що навіть не юристу зрозуміло, що згадка про банківську таємницю виглядає якось досить дивно, коли мова йде про придбання акцій публічного акціонерного товариства, навіть, якщо це стосується акцій банку. Можна багато написати про те, що така відповідь цілком незаконна та навіть навести судову практику, яка доводить, що такий договір є публічною інформацією і не містити інформацію з обмеженим доступом, але я обмежусь згадкою одного положення із закону.

Відповідно до на п. 5 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації»: «Не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. При дотриманні вимог, передбачених частиною другою цієї статті, зазначене положення не поширюється на випадки, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину»

1. Договір купівлі-продажу акцій укладено між двома державними органами.
2. Акції банку придбані за державні кошти.
3. Договір стосується щодо розпорядження державних коштів і володіння акціями вже державного банку.

Таким чином, договір купівлі-продажу акцій може бути інформацією з обмеженим доступом лише у разі, коли оприлюднення або надання такої інформації може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.

Мінфін у своїй відповіді не посилається на те, що оприлюднення цього договору може завдати шкоди інтересам національної безпеки, оборони, розслідуванню чи запобіганню злочину.

Отже, Міністерство фінансів України цілком незаконно не надало мені копію договору купівлі-продажу акцій 100 % акцій ПАТ КБ «ПриватБанк».






Немає коментарів:

Дописати коментар