Гугл

пʼятницю, 10 серпня 2018 р.

Як безкоштовно отримати електронний цифровий підпис (ЕЦП)?

Для того, щоб користуватися деякими державними он-лайн послугами, необхідне отримати сертифікат ключа електронного цифрового підпису (ЕЦП). По суті ЕЦП - це файл та пароль за допомогою якого ви можете увійти на певний сайт. ЕЦП видають на підставі ідентифікації вашої особи. Може здатися, що ЕЦП це щось складне, але насправді це все досить просто. Наразі є приватні та державні організації, які встановлюють особу і видають ЕЦП. Так послуги є платними та безоплатними. Наприклад, я отримав цілком безкоштовний електронний цифровий ключ в районній державній податковій інспекції. Прийшов о 09:00 ранку, почекав чергу, подав документи і отримав на флешку 2 файли. 



За отриманням ЕЦП слід звертатися до Акредитованих центрів сертифікації ключів ІДД ДФС. Тут є перелік Відокремлених пунктів реєстрації користувачів: https://acskidd.gov.ua/punktu_gde

Якщо хтось думає, що не варто зв'язуватися з податковою з приводу отримання ЕЦП, то можу запевнити, що варто. Це навіть зручно, оскільки Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС завжди йде першим в списку і не треба шукати свій акредитований центр в переліку.

Які документи потрібні для отримання електронного ключа? Паспорт, податковий код, копія паспорта та коду, реєстраційна картка (https://acskidd.gov.ua/r_kor), флешка і придумати пароль (можна не дуже складний).

Копія паспорта має мати: 1-2 стор. (3-6 за наявності відміток) та сторінка з відміткою про реєстрацію місця проживання) або копія паспорта виготовленого у формі ID-картки. Обов'язково слід завірити копії: "Згідно з оригіналом, підпис, прізвище, ініціали, дата".


Реєстраційну картку дуже легок заповнити.


Реєстраційну картку можна завантажити в Екселі тут:  https://acskidd.gov.ua/download/regdocs/fiz_osob/reg_card_fiz_osoba.zip. Картку слід заповнити, роздрукувати і підписати. 

https://acskidd.gov.ua/fiz_osoba
Отже, взяли флешку, паспорт, код, копії документів та реєстраційну картку і йдете в податкову, де роблять цифрові ключі.


Подаєте документи, проходите реєстрацію і у вас на флешці буде два файла, один службовий, а других є ключем до цифрового підпису "Key-6.dat".

Наприклад, ви вирішили дізнатися, кому належить земельна ділянка за допомогою Публічної кадастрової карти https://e.land.gov.ua


Далі проходите авторизацію за допомогою ключа.


Вказуєте, де зберігається ключ, це може бути флешка, а можете файл "Key-6.dat" зберегти на комп'ютері.  

Вказуєте пароль, який вказували при реєстрації ЕЦП і все.


Ви пройшли авторизацію.


Хтось може сказати, що ідентифікація з використанням BankID ПриватБанку є простішою. Так, проте вона вже є платною, а ЕЦП від ДФС безкоштовний. 

Так само ви можете скористатися іншими сервісами, де необхідно мати ЕЦП  

https://id.court.gov.ua/authorise/eds

https://portal.nazk.gov.ua/login

https://igov.org.ua/service/1397/general
https://kap.minjust.gov.ua/

Немає коментарів:

Дописати коментар