Гугл

вівторок, 15 січня 2013 р.

Реклама ценных бумаг и фондового рынка


С 01.01.2013 вступили в силу новые требования к рекламе ценных бумаг и фондового рынка (ст. 25 Закона Украины "О рекламе"). 

Рекламодатель должен предварительно согласовать рекламу ценных бумаг и фондового рынка с Национальной комиссией по ценным бумагам и фондовому рынку. Без этого согласования рекламировать ценные бумаги, институты совместного инвестирования, товары и услуги профессиональных участников фондового рынка, саморегулируемых организаций профессиональных участников фондового рынка, уполномоченных рейтинговых агентств нельзя. 

Рекламодатель должен напрямую заключать рекламный договор с распространителем рекламы. 

В рекламе ценных бумаг и фондового рынка запрещается:
  1. указывать размер дохода, который предполагается получить по ценным бумагам (в том числе по результатам экстраполяционных прогнозов), и делать прогнозы относительно увеличения стоимости ценных бумаг (кроме ценных бумаг с фиксированной доходностью);
  2. рекламировать ценные бумаги до регистрации проспекта эмиссии ценных бумаг соответствующего выпуска согласно законодательству о ценных бумагах и нормативно-правовых актов Национальной комиссии по ценным бумагам и фондовому рынку;
  3. использовать сведения, которые не соответствуют проспекту эмиссии ценных бумаг соответствующего выпуска, зарегистрированного Национальной комиссией по ценным бумагам и фондовому рынку;
  4. использовать информацию о доходе по ценным бумагам или размер полученного эмитентом прибыли в прошлом без ссылки на то, что такой доход или прибыль не является гарантией получения доходов в будущем;
  5. использовать сравнительную рекламу путем указания недостатков в деятельности лиц, осуществляющих аналогичную деятельность на фондовом рынке, независимо от того, соответствует ли действительности такая информация о недостатках, в частности о санкциях, которые были применены государственными органами к таким лицам.

Профессиональному участнику фондового рынка запрещено рекламировать другого профессионального участника фондового рынка.

Нажать на изображение, чтобы его увеличить





НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ 
ТА ФОНДОВОГО РИНКУ



Це Положення визначає вимоги до реклами цінних паперів та фондового ринку, порядок подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР) проекту реклами (змін до реклами) цінних паперів та фондового ринку та поновлення розповсюдження реклами цінних паперів та фондового ринку.

І. Загальні положення

1.1. У цьому Положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Законі України «Про рекламу».

1.2. Це Положення регулює відносини у сфері ринку цінних паперів, пов’язані з розповсюдженням реклами цінних паперів та фондового ринку.

1.3. Розповсюдження реклами цінних паперів та фондового ринку може здійснюватися через всі рекламні засобами, дозволені законодавством, за умови її попереднього подання до НКЦПФР.

1.4. Реклама цінних паперів та фондового ринку дозволяється рекламодавцям, визначеним Законом України «Про рекламу».

1.5. Реклама цінних паперів та фондового ринку крім відомостей, визначених Законом України «Про рекламу», повинна містити:
найменування рекламодавця;
контактну інформацію.

1.6.  У разі використання в рекламі цінних паперів та фондового ринку інформації про дохід за цінними паперами або розмір отриманого учасником фондового ринку у минулому прибутку, застереження, що отриманий у минулому прибуток не є гарантією отримання доходів у майбутньому має візуально сприйматись як єдине ціле з інформацією про розмір доходу.

1.7. Реклама цінних паперів та фондового ринку інститутів спільного інвестування (далі - ІСІ) повинна відповідати наступним вимогам:
строк між датою подання проекту реклами на погодження та датою, на яку приведена доходність ІСІ, не може перевищувати 10 робочих днів;
в інформації повинні зазначатись дата початку та закінчення періоду, за який отримано таку доходність (прибуток);
забороняється посилатись на доходність за цінними паперами ІСІ за період, менший ніж один рік, крім випадку, коли строк діяльності такого ІСІ становить менше одного року;
якщо діяльність ІСІ триває менше одного року, забороняється вказувати отриману доходність, приведену до річного рівня;
рекламу, що містить інформацію про розмір отриманого у минулому прибутку (доходу), дозволяється використовувати не більше, шести місяців з дати їх погодження НКЦПФР.

1.8. Рекламодавцям забороняється:
  • здійснювати рекламу цінних паперів, пропозиція яких необмеженому колу осіб не передбачена законодавством України;
  • рекламувати майнові права, не засвідчені цінними паперами, під виглядом реклами цінних паперів;
  • використовувати в рекламі цінних паперів та фондового ринку неповну, недостовірну, двозначну, оманливу, неточну або документально не підтверджену інформацію;
  • використовувати рекламу в цілях недобросовісної конкуренції шляхом зазначення дійсних або уявних недоліків інших учасників ринку цінних паперів;
  • зазначати гарантії чи обіцянки в майбутньому щодо прибутковості вкладень, в тому числі засновані на реальних показниках у минулому, якщо така прибутковість вкладень не може бути визначена на момент укладення відповідного договору;
  • замовчувати про інші умови надання відповідних послуг, що впливають на суму доходу, який отримають особи, які скористаються послугами, або на суму витрат, яку понесуть особи, які скористаються послугами, якщо в рекламі повідомляється хоча б одна з таких умов;
  • запевняти клієнта у гарантованій відсутності збитків від інвестування цінні папери або інші фінансові інструменти, робити інші заявки, які можуть бути розцінені як гарантування зазначеного.
  •  

ІІ. Порядок подання проекту реклами (змін до реклами) до НКЦПФР

2.1. Рекламодавці не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня оприлюднення реклами (змін до реклами) цінних паперів та фондового ринку надають до НКЦПФР такі документи:
заяву про подання реклами (змін до реклами) цінних паперів та фондового ринку згідно з додатком;
затверджений рекламодавцем проект реклами.

2.2. Якщо рекламодавці планують розмістити рекламу цінних паперів та фондового ринку на телебаченні, радіо або в мережі Інтернет, до НКЦПФР подається сценарій рекламного відеоролика або аудіоролика в електронному вигляді у форматі AVI, MOV, MPEG, MPG, MP4, WMV, FLV, WMA, Audio CD, AMR, AAC, MP3, WAV або інший формат із зазначенням інформації необхідної для відтворення проекту реклами в НКЦПФР.
  
2.3. Якщо реклама цінних паперів та фондового ринку планується розповсюджуватись рекламодавцями у вигляді поліграфічних видань (буклети, пам’ятки, листівки, плакати тощо) чи засобів наглядної агітації (рекламні стенди, банери та рекламні щити, наклейки тощо), до НКЦПФР подається комп’ютерний макет в електронному вигляді у форматі JPEG, TIFF, BMP, GIF, PCX, PSD, AI, CDR, EPS, FLA, FH, SVG, SWF, WMF або інший формат із зазначенням інформації необхідної для відтворення проекту реклами в НКЦПФР. У разі неможливості виготовлення комп’ютерного макета необхідно надати письмовий та графічний макети (текст, ілюстрації).

2.4. НКЦПФР має право протягом строку розгляду заяви про погодження  реклами (змін до реклами) та відповідного проекту реклами здійснювати перевірку достовірності відомостей, які зазначені у проекті реклами.

2.5. НКЦПФР протягом семи робочих днів з дати отримання заяви та відповідних документів має право прийняти рішення про заборону розповсюдження реклами цінних паперів та фондового ринку (заборону внесення змін до реклами) із зазначенням підстави.

2.6. Підставами для прийняття рішення про заборону розповсюдження реклами є:
        надання неповного переліку документів, визначених цим Положенням;
        недостовірність даних у заяві про подання реклами (змін до реклами) цінних паперів та фондового ринку та проекті реклами;
невідповідність проекту реклами вимогам Закону України «Про рекламу», цього Положення.

2.7. У разі якщо НКЦПФР протягом семи робочих днів з дня отримання проекту реклами (змін до реклами) цінних паперів та фондового ринку, яку передбачається розповсюдити, не прийняла рішення про заборону розповсюдження реклами (внесення змін до реклами) на фондовому ринку, таке розповсюдження (внесення змін) вважається погодженим.

2.8. Рішення НКЦПФР щодо заборони або погодження розповсюдження реклами (змін до реклами) цінних паперів та фондового ринку оприлюднюється на її офіційному сайті протягом одного робочого дня та надсилається рекламодавцю протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.

2.9. НКЦПФР не повертає проект реклами, надісланий на погодження.

ІІІ. Порядок поновлення розповсюдження реклами

3.1.  У разі виявлення порушення вимог законодавства про рекламу НКЦПФР приймає рішення про зупинення розповсюдження відповідної реклами цінних паперів та фондового ринку.

3.2. У разі прийняття НКЦПФР рішення про визнання реклами недобросовісною, прихованою, про визнання порівняння в рекламі неправомірним, НКЦПФР одночасно приймає рішення про зупинення розповсюдження відповідної реклами.

3.3. Рішення про зупинення розповсюдження реклами цінних паперів та фондового ринку оприлюднюється на офіційному сайті НКЦПФР протягом одного робочого дня з дня його прийняття та надсилається рекламодавцям та розповсюджувачам (засоби масової інформації, що здійснювали розповсюдження реклами) протягом п’яти робочих днів з дня прийняття такого рішення.

3.4. Рекламодавець зобов’язаний припинити розповсюдження реклами цінних паперів та фондового ринку у триденний строк з дня оприлюднення рішення про зупинення розповсюдження реклами цінних паперів та фондового ринку.

3.5. НКЦПФР може прийняти рішення про поновлення розповсюдження реклами цінних паперів та фондового ринку у разі усунення порушення вимог законодавства про рекламу, що було підставою для прийняття рішення про зупинення розповсюдження реклами цінних паперів та фондового ринку за умови звернення рекламодавця.

3.6. Для поновлення розповсюдження реклами цінних паперів та фондового ринку рекламодавець надає до НКЦПФР заяву про поновлення розповсюдження реклами та документи відповідно до пункту 2.1. цього Положення.

3.7. Рішення НКЦПФР про поновлення розповсюдження реклами цінних паперів та фондового ринку приймається не пізніше ніж через 10 робочих днів після надання рекламодавцем заяви про поновлення розповсюдження реклами та відповідних документів.

3.8. Рішення НКЦПФР про поновлення розповсюдження реклами цінних паперів та фондового ринку оприлюднюється на її офіційному сайті протягом одного робочого дня та надсилається рекламодавцю протягом трьох робочих днів з дня його прийняття.

ІV. Державний контроль за дотриманням вимог цього Положення

4.1. Державний контроль та нагляд за дотриманням вимог цього Положення здійснює НКЦПФР у межах повноважень у встановленому законодавством порядку.



Директор департаменту
контрольно-правової роботи                                                                    О. Мисюра

Немає коментарів:

Дописати коментар